bara jag..

Jag orkar inte prata om mitt Nyår just i denna stund,
inte för att den var komplicerad eller misslyckad ...nej..
den var faktiskt riktigt lyckad! Men det tar vi någon annan dag...


Det är i alla fall nytt år och det är lika med nya förutsättningar..
Har tänkt lite på det här med nyårslöften och så vidare,
men det är ingenting för mig.. och om jag skulle ha något nyårslöfte
är det nog att jag ska försöka leva som jag vill.

Nu är jag 18 och ingen i hela världen kan säga till mig vad jag
ska göra.. INGEN... och det är exakt så jag tänker leva hädan efter..
Jag ska göra allt jag känner för,
jag vill resa bort, bo någon annanstans för ett tag, skaffa ett jobb,
träffa intressante och ointressant människor, göra allt och ingenting... leva fullt ut

Skolan sätter igång snart
och sen börjar nedräkningen... bal, studentvecka
och allt tjohejsan som följer med den. Sen är jag fri..
Jag ska inte gripas av panik och bli en arbetslös 18 åring.. neeej, nej, nej..
då är jag fri, det är då jag får göra precis som jag vill..
och det ska jag.. för igen annan än jag bestämmer över mig.. bara jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0