Fundering










vilken väg väljer du?







Jag känner inte igen mig själv ibland. Var det verkligen hon jag ville bli?


Jag är rädd för framtiden och vad som kommer att hända.. eller inte hända... Jag vill egentligen så himla mycket.. men när någon frågar blir jag stum och vet plötsligt ingenting. Jag behöver en förändring.. jag vill egentligen här ifrån.. känns som att jag inte har något att förlora. Fast riktigt så är det inte, det finns de som håller mig kvar. 

Jag är rädd att vakna upp dagen efter studenten o inte veta vad jag vill göra. Inte längre vara ett barn som har sommarlov, utan en arbetslös. Usch jag hatar att ens tänka på det. Jag vill ha sommarlov, för att komma tillbaka till skolan och kompisar och allt som kommer till.  

Jag vill vara med Patrik och hans familj ute i gryt och inte bry sig om om det är måndag eller fredag.. bara leva. Samtidigt som vill jag bort och lämna lilla norrköping och se mig runt i landet lagom. kanske till och med se mig runt i världen?

Men det finns de som drar mig bakåt,
som jag inte vill lämna för en sekund. 
och det gör allt så mycket svårare,
vad vill jag? vad är bra för mig? hur kommer allt att bli? vågar jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0