Det är måndag..

och jag är fortfarande sjuk..

Helgen blev som andra tävlings helger.. stress och dåligt med sömn. Var hos Patrik tills sent sent fredags kväll, gick upp vid halv 4. Försökte sova på bussen men det var svårt.. o helt plötsligt var vi framme..

Jag brukar kunna ge allt, 
men det gick inte.
Jag kände mig så jävla svag o dålig..
Mitt pogram satt inte och när jag tänkte på det blev jag aldeles snurrig,
För de som aldrig har varit på en danstävling ska jag säga att det är varmt, folk överallt! Dofter av  parfym, hårspray, mat, svett blandas i en liten hall där musiken dunkar ända in i magen och öronen blir aldeles bedövad av alla hejjarramsor, skrik och publik aplåder. Och där är man, från halv 9 till kanske 8 - 9 på kvällen + att man ska in och tävla då och då och göra så bra man kan ifrån sig. och inte nog med det så hade jag feber och ont ihalsen. Men fan, stryker man sig i nåt stryks man i allt, och vi hade tränat som as för att få gruppdansen att sitta. Så det va bara att köra på. Det gick som det gick och jag förväntade mig ingenting annat men det är klart att det drar ner på stämningen. Gruppen där emot gick strålande  och det känns så himla bra! En andra plats blev det :D så overkligt på något sett. Ett riktigt stort tack till Malin som har tränat, pushat, skrikit, skällt & berömt oss genom de senaste veckorna. Utan henne hade det aldrig gått. Och bättre ska vi bli!

Pappa skjussade hem oss och jag gick till Patrik,
ja va så trött och mådde så dåligt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
Kunde inte tänka och jag visste inte vad jag sa..Somnade i hans knä.

Igår mådde jag bättre och skulle följa med Blomqvist på handbollsmatch i Katrineholm. Seger till bortalaget :) fast under matchen trampar patrik snett och han knä går ur led för 6e gången :( .. vid halv 9  är vi på akuten igen (vi va där förra veckan ocskå efter hans match då han ramlad och skadade armen)  och där sitter vi tills klockan är halv två. n. Sen kom vi hem, sov, och jag vaknar.. sjuk igen.. 

så idag har jag tagit det lugnt.. imorn blir det skola, vare sig jag är sjuk eller inte. Jag får inte missa mer..

oj vilket långt inlägg. Bilder från tävlingen kommer.

Puss o kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0