Torsdag 27/12



Stockholm med Hanna Jä.

Klockan halv 8 åkte vi hemifrån för att hämta upp Järvinen i svärtinge. Sen bar det iväg. Redan efter en halvtimme kändes det som att vi hade åkt hur länge som helst.

Från Skärholmen tog vi tunnelbanan till Gamla stan och där gick vi raka vägen till city. Stockholm tilltalar mig lite grann. Intressant folk... i mängder... 

Lite trög startat var det, visst har jag en liten koll på vart saker och ting ligger men med alla dessa människor som stressar omkring än gör att det blir så mycket svårare. Vid halv 1var vi hungriga och mötte upp pappa för att käka. En timme senare, efter att ha letat efter nåt gott ställe att äta på så blev det nån kina / sushi resaurang.  Kina för hanna och sushi för mig och pappa. 

Ett par byxor och Halsduk va det som följde med hem. Hoppades på mer men så blev det inte. Inte ens någonting till nyår fanns bland påsarna, varken för Hanna eller mig. 

Min fötter värkte och mina ben kändes som gele. Nåt va fel med tunnelbanan och vi fick stå i en mörk tunnel hur länge som helst medans nån Hitler Wannabe stampade på tunnelbanegolvet medan han suckade ljudligt. Suck. 

Vägen hem kändes som en evighet. Kul dag :) men det va skönt att komma hem sen.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0